литература плюс култура
няколко здрави парчета посред happy end-а


Кварталник | Актуален блок | Аргос | П–референции | Препратки | Информация | Каталог | Предлагане

Раздели
· Център
· π-референции
· Актуален блок
· Архив
· Връзки
· Въпроси/Отговори
· Допитвания
· Информация
· Каталог
· Кварталник
· КИД
· Разпределителна
· Челни класации

Жанрове
· Всички категории
· docu
· акростих
· анализи
· драматургия
· есеистика
· изкуствознание
· интервюта
· кинокритика
· културология
· лирическа проза
· литературна история
· литературна критика
· литературознание
· манифести
· обзори
· отзиви
· пародии
· писма
· поезия
· Приказки
· проза
· професорски истории
· публицистика
· пътеписи
· сатири
· статии
· фейлетони
· философия
· фрагменти

Връзки с предимство

  

Re: Атина 2000 (диахронен пътеводител) (Оценка: 1)
от dragomira на четвъртък, септември 30 @ 17:09:12 EEST
(Сведения за читател )
Твърде много сте ме надценили, Хармиде, ако сте смятали, че мога да отговоря на всичките тези въпроси, колкото и реторични да изглеждат те. Все пак аз не съм нито философ, нито литературовед. И защо мислите съм се хабила толкова много да уточнявам, че става дума за пътеводител без съпътстващи намерения? Искаше ми се, споделяйки нещо свое, по възможност да информирам за некви си там диахронни факти. Вие може би не сте се почувствали информиран, за което съм склонна да Ви поднеса най-искрените си извинения. Впрочем, Хармиде, доколкото може да се съди по името Ви, Вие бихте могли тези въпроси и лично на самия Сократ да ги зададете, за да получите информация от първа ръка, така да се каже. В случай пък че този вариант е неприемлив за Вас, бих Ви посъветвала да се обърнете към някой вещ платоновед, като например тук редакторствуващата Невена.

Въпроса за иронията ми се струва излишно да го обсъждаме, тъй като всеки, направил си труда да прочете няколко Платонови страници, и сам - без да си дава много зор - би стигнал до заключението, че Сократ си е такъв един ироничен. (Ако пък си направи и труда да продължи да чете след Лизиевата реч, може да стигне до превъзходното място, където Сократ дефинира любовта като четвъртия вид лудост и казва и други симпатични неща по този повод: препоръчвам го, особено на влюбените.)

На мен не ми достига въображение да си представя как би се отнесъл Платон към същия този топос през 2000 г., но аз определено се отнасям иронично, макар и не без известна доза плоска сантименталност плюс съчувствие към онеправданите социални прослойки и омерзение спрямо червените реминисценции.

Относно това, дали, доколко и откога портокалите са били известни на древните гърци, в момента не е по силите ми да се разпростирам, защото въпросът налага малко повече разравяне. Да не говорим, че поради тази своя древногръцка склонност към обобщения те упорстват да наричат "ябълки" цял куп плодове и плодни дървета, така че не е лесно да се разбере кое какво е. Ако темата наистина Ви интересува, наминете пак след няколко месеца, може и да се окажете почерпен с малко антични цитруси, но не смея да обещавам де.

Благодаря за коментара,
Драгомира


| Източник
литература плюс култура е независимо издание на свободно меняща се група единодействащи.
За имена все пак виж редколегията на Кварталника ни.
Публикуваните материали са собственост на съответните автори.
Възпроизвеждането им изисква изричното разрешение на автора.
Струва ни се в добрия тон да се упомене литература плюс култура като източник. Коментарите са на оставилите ги.
© 2000-2012 http://GrosniPelikani.net
Можете да получавате съобщения за новото при нас чрез файловете backend.php или ultramode.txt.
Кодът на това съоръжение е на PHP-Nuke Copyright © 2003. PHP-Nuke се разпространява свободно.
Изработка на страницата: 0.09 Секунди