| |
У Цин Ти обичаш ли да спиш? | Игла за грамофона | проза | Китайска връзка | Преди много време хората (китайците) обичали да спят много повече от сега. Лятото, когато бях четвърти клас, щом се наобядваха, всички хора в Чумънджън лягаха да спят следобеден сън, посред бял ден, налягали върху леглата си като умрели, включително татко и майка. И аз лягах също като всички останали, това си беше правило, установено от учители и родители, само че както и да се въртях, никога не можех да заспя, тогава напълно основателно вярвах, че съм извънземен, понеже не обичах да спя следобеден сън.
Забележка: Превод от китайски: Стефан Р. Иванов.
| | |
|
Дмитрий Варзоновцев Костюмът на естрадния изпълнител | Игла за грамофона | културология | И трите показани тук типа костюм за естрадата имат едно обединяващо ги качество. Поради посредничеството си в масовите афективни действия и състояния те не са нищо друго освен специални “устройства”, социални машини за производство на съвременната градска култура. Благодарение на тези устройства интимният свят на гражданина така се обработва, че става толкова негов, колкото и на друг и се оформя като масов образец за подражание. Това наистина са машини, тъй като те разцепват целостта на духовния свят на традиционния човек, изместват богатата му душевност, можеща да бъде осмисляна по много начини и всеки път конкретно я заместват с бедната опозиция, противопоставяща публичното на интимното, а в крайна сметка съвместяваща едното с другото.
Забележка: Есето беше публикувано в “Социологически преглед” кн.6, 1987 г.
| | |
|
| |
|