литература плюс култура
няколко здрави парчета посред happy end-а


Кварталник | Актуален блок | Аргос | П–референции | Препратки | Информация | Каталог | Предлагане

Раздели
· Център
· π-референции
· Актуален блок
· Архив
· Връзки
· Въпроси/Отговори
· Допитвания
· Информация
· Каталог
· Кварталник
· КИД
· Разпределителна
· Челни класации

Жанрове
· Всички категории
· docu
· акростих
· анализи
· драматургия
· есеистика
· изкуствознание
· интервюта
· кинокритика
· културология
· лирическа проза
· литературна история
· литературна критика
· литературознание
· манифести
· обзори
· отзиви
· пародии
· писма
· поезия
· Приказки
· проза
· професорски истории
· публицистика
· пътеписи
· сатири
· статии
· фейлетони
· философия
· фрагменти

Връзки с предимство

  
Евок Севок — главен редактор
Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 1 / 2009 г.




ВЪЗХИТИТЕЛНОТО БЕЗЧЕСТИЕ НА ДАВИД ЧЕРНИ

Тази поредица от силни факти, мили шеги и проникновени анализи е посветена на чешкия художник Давид Черни, който изобрази България като турска тоалетна и завинаги си спечели нашето уважение

Ние българските идиоти сме много лукави същества. Голямо удоволствие ни прави да подхванем някоя палавница, която кръстосва Европа надлъж и на шир — да я четкаме, да я ласкаем, и когато оная се надуе от гордост, да й подхвърлим: „И ти се проеба, Марийке, ама поне го правиш в идеалния център на Париж“. Или, ако жертвата е някой нафукан кариерист, да го довършим с въпроса: „Сладур, кой е следващия задник, който ще целунеш, за да ти се отвори парашутът в Брюксел?“ Въртим номера на пачаврите и лекетата от сутрин до вечер. Такъв як номер обаче, какъвто извъртя Давид Черни на нас, още не сме правили. Чехът ни изработи в обратен ред — първо ни размаза и после ни изчетка. Страхотно постижение! До тези нива на безчестието още не сме се издигали. Евала, пич, ти ни разби! Като ни спретна номера с кенефа, почнахме да ръкопляскаме пред телевизора, после се прехвърлихме пред компютъра и накрая два часа ръкопляскахме пред вестника със снимката ти. Пием, замезваме и ръкопляскаме. Накрая Бакхус Екстрактус получи разстройство от клатенето и мешането на ракията и салатата в търбуха му, отиде да се изтропа в обществения кенеф „Ентропа“ и си избърса задника с вестника. „Браво — казахме му, — ти завърши композицията на Давид Черни, имаш дарба на художник“. „Ох!“ — присви се Бакхус Екстрактус и се върна в кенефа да нанесе нови щрихи върху портрета. Перфекционист!

Ето как се става художник модернист — достатъчно е да използваш задника си като четка. Надяваме се, че след кратък стаж по специалността и като изучи теорията на безчестието на Давид Черни, Бакхус Екстрактус ще бъде поканен да преподава в Художествената академия в Прага. Първата му лекция ще бъде „Дупе рисува златни ябълки“. Следващата „Лайна в отношенията между българи и чехи“. Но преди това Бакхус Екстрактус трябва да изучи опита на Давид Черни. Ще използваме няколко цитата, за да ви запознаем с този опит. (Нали не възразяваш, братко Черни?)


Хронология на възхитителното безчестие на Давид Черни

Инсталацията „Ентропа“ беше открита в сградата на Съвета на Европейския съюз в Брюксел на 15.01.2009 г. Три дни преди това авторът на идеята Давид Черни съобщава в тесен медиен кръжец, че творбата е плод на творческите усилия на 27 художници, представящи 27-те страни в ЕС. Новината се разпространява светкавично и привлича вниманието на много журналисти. Те почват да звънят в Постоянното представителство на България в Брюксел и да питат какво символизира българското пано. Нашите дипломати изпаднали в неловко положение, защото за пръв път чували за този проект. Веднага отишли да видят творбата и с ужас установили, че България е представена като колаж от клекала, наречени турска тоалетна. Шокът бил невъобразим. Започнали трескаво да издирват Елена Джелебова, която била обявена за автор на българското пано. Ето какво пише Елена Джелебова за „собственото“ си произведение в брошурата на проекта:

"За мен този проект е начин да си оправя сметките с фалшивия патриотизъм, да потърся облекчение от развалата в българския материален и духовен живот. Той ще нервира много хора и това е, което целя — да предизвикам скандал, особено вътре в България. Това е пънк жест, нарочно примитивен и вулгарен, фекално пубертетски."

Какъв стил, а! В официална европейска институция! Ние идиотите трябва да почнем да провеждаме винено-художествените си съвети в сградата на Съвета на Европейския съюз. Щом и там обстановката е освобождаващо фекална, защо да не се възползваме. Браво, Черни, ти направи пробив! Ще те поканим на следващия ни купон. Носи си рози, защото нашите художествени купони завършват по образцов начин. Накрая задължително изпълняваме съвета на Радой Ралин: „Гъза си с рози накичи — насраното да не личи“.

И така: Елена Джелебова отнесе хиляди псувни из българските форуми в интернет. Краткият й живот я направи най-обруганото същество в мрежата за единица време. (На по-късен етап ще публикуваме най-цветистите ругатни, които сме копирали и съхраняваме в златния фонд на Безмозъчния тръст. Кръстили сме този раздел „Патриотично цунами — 2009“. Нека следващите поколения знаят как сме воювали за чиста и свята република.) В брошурата Елена Джелебова е представена като утвърдена художничка с пет самостоятелни изложби в България и сребърен медал от East-West Intellect, но от Министерството на културата заявиха, че участието й в „Ентропа“ не е обсъждано с тях. Всички организатори на изложби в нашата страна отрекоха да я познават. Журналистите надушиха измамата, притиснаха Давид Черни и той призна, че е автор на всичките 27 декоративни пана. Извикал няколко приятели да му помагат и бързо спретнали инсталацията. Лицата от брошурата били измислени. И за това нещо прибрал $ 640 000. Яко-о! Този човек още малко и ще поведе Коза Ностра за носа. Кръсникът и стоте мулета (капо ди тути капи енд хъндрид мул) заявиха в един глас, че зарязват дрогата и стават художници. Как не сме се сетили по-рано — викат, — че то лесните пари били под носа ни... Браво, Черни, това се казва удар. Истинско съвършенство. Възхитени сме!

(Ще продължим хронологията на безчестието след малко, защото тук изплува нещо по-важно. Сега ще станете свидетели на това как един текст прережда друг.)


ИНТЕРВЮ С ОЧАРОВАТЕЛНИЯ ИЗМАМНИК

Това интервю с красавеца Давид Черни беше излъчено по Българската национална телевизия на 15.01.2009 г. Нашият неуморен главен редактор се потруди да го преобразува от звук в текст. И получи пясък. Ха-ха! (това беше майтап). Можете да откриете интервюто на сайта на БНТ, ако предпочитате да го слушате, вместо да го четете. Интонацията на чаровника Давид Черни също казва много. Не е лесно да даваш интервю, когато си се насрал. Особено ако този, който задава въпросите (в случая Юлия Манолова) е по-умен от теб. „Чаровник в неволя“ — така кръстихме това интервю. Има един незабравим момент в него, когато Юлия Манолова окуражава с подвеждащи въпроси глупака да лъже и той все по-смело лъже, и тъкмо почва да си вярва, че е успял да излъже, тя го пита: „И не се (ли) страхувате, че може да понесете някакви санкции или нещо подобно?“ Давид Черни блокира. Красота! Умираме за такива моменти! На тоя сладур всеки ден трябва да му се правят интервюта. Влачете го от студио в студио като маймуна да му се кефим.

Интервюто започва направо с отговора на хубавеца Давид Черни. Въпросът или не е бил зададен, или се е изгубил по трасето. Как няма да се изгуби като Брюксел е на майната си.

— За нещастие творбата за България беше приета много лошо. Съжалявам за това и изпратих обяснение относно същността на творбата. Прие се, че мислим България за тоалетна, което, разбира се, не е вярно. Цялата идея, която всъщност не е моя, десет художници работихме заедно. Идеята, до която стигнахме с мой приятел, е, че когато говорим за България, има много клишета. Така че ние се сетихме, че когато бяхме деца, имахме възможност да пътуваме само до Източна Германия и България. Като деца имахме хубави моменти в България и харесваме страната. Осъзнахме, че разликата от всичко, с което сме свикнали, беше в тоалетните. Като деца бяхме много изненадани от вида на тоалетните.
— Добре, но това е било преди много години. Оттогава нещата са се променили драстично и сега България е член на Европейския съюз.
— Ние знаем, че България е член на Европейския съюз, но това беше мисъл, шега, и не е имала за цел да бъде обидна. Ако искахме да покажем тоалетна, то тогава щеше да бъде мръсна тоалетна или нещо такова. Спомням си, че никъде другаде не съм виждал турска тоалетна и това е единственото нещо, иначе, разбира се, България е част от Европейския съюз и е нормална държава като Чехия или всяка друга страна членка. За съжаление, не смятахме, че това ще бъде прието като обида, а не като шега и ако трябва, ще свалим работата, но ще бъде жалко.
— Художници от кои страни участваха в проекта?
— Чехи, словаци и, разбира се, работихме с много наши приятели за основата на клишетата.
— Работихте ли с някого от България?
— Няколко години излизах с българка.
— Добре, но работили ли сте с някой от България по този проект?
— Не, не сме.
— Защо тогава използвахте за прикритие името на несъществуваща българска художничка?
— Всички художници бяха създадени като фалшиви идентичности. Това беше част от проекта, това не е политическо изявление, това е забавно и иронично произведение на изкуството. Ще видите, че това, което правим, е забавно и иронично. Дори това, което сме направили за Чехия.
— Доколкото знам, според вашия договор, в проекта трябва да участват двадесет и седем художници от всички страни членки.
— Според договора ми съм задължен да произведа творба за Европейската комисия.
— Тоест не сте задължен да наемете... да изберете художници от всички страни членки, които да вземат участие в проекта, така ли?
— Нямам такова задължение. Аз съм авторът на произведението, което може да бъде изработено и от други художници, но не стана така.
— Но вие трябваше да решите.
— Беше подбор, но всичко зависеше от мен.
— И не се страхувате, че може да понесете някакви санкции или нещо подобно?
— Ако трябва да понеса санкции, съм готов да... както и да е — да се отплатя.
— Казвате, че не сте искали да обидите, но може би ще признаете, че това поставя страната ни в лоши позиции и аз съм сигурна, че ако представяше някоя друга европейска страна по този начин, реакцията щеше да бъде същата.
— Вижте, зависи. Например Англия, представихме я, сякаш я няма. Това не е ли по-обидно по някакъв начин? Практически изрязахме Англия от Европа и го направихме с цел, защото често Англия изглежда сякаш не е част от Европейския съюз. Защо искате да свържете спомени от детството ни, от ваканции в България, които бяха чудесни, с изрязването на една държава. Това е много по-обидно по някакъв начин, но, разбира се, Англия го прие като шега. Надяваме се, че тъй като това е произведение на изкуството, а не политическо изявление, това е като... нали се сещате за Саша Борат (казва се Барън — б.р.) Коен. Знаете за Борат. Той осмя цяла Америка, осмя Казахстан.
— Но това е нещо, което виждаш, когато влезеш в киносалона, а вашият проект е в една от официалните европейски институции. Мисля, че има разлика.
— Смешното е, че е в официална сграда с всички бюрократи, и може да провокира именно тях .
— Мислите ли, че дължите извинение?
— Казах, че ако е възприето като обида, то тогава се извинявам. Не беше замислено като обида.
— И сте готов да я демонтирате, ако е необходимо?
— Готови сме да я демонтираме, ако се налага.
— О.К.



Декларация на вицепремиера на Чехия Александър Вондра:

"Бях неприятно изненадан да науча, че създателят на "Ентропа" е Давид Черни и че изложбата не е подготвена от 27 художници, представящи 27-те страни в ЕС. В договора ясно е записано, че това трябва да е общ проект, включващ художници от всичките 27 страни в ЕС." (Новината е разпространена от всички световни информационни агенции на 13 и 14.01.2009 г.)

Ето клаузата от договора, която задължава Давид Черни да представи колективна творба:

"Скулптурата да не бъде работа на един автор, а колективно творчество на страните от ЕС, авторът трябва да помоли артист от всяка страна и да му отправи предложение"

Давид Черни коментира този текст пред чешката агенция Tyden.cz по следния начин:

"Това е допълнение към договора, не е част от споразумението."

Ах, как го извъртя, дяволе! Колко далеч си отишъл в безчестието! Значи за теб това допълнение към договора няма никаква стойност. Нито юридическа, нито морална. Министрите от Кабинета са ти гласували доверие и не са изискали от теб да подпишеш изряден договор, и ти веднага си използвал това, за да ги изиграеш. Само така, пич, творецът трябва да бъде безчестен. Гордей се със себе си. Прецакал си правителството на Чехия, което, както се вижда, е съставено от глупаци и тези глупаци в момента председателстват Европейския съюз. Изиграл си идиотите и след това спокойно си източил 70 000 евро от чешката хазна. Ах, ти, разбойнико! Ако журналистите не бяха разкрили измамата, щеше да задържиш пачките, нали?

Нов договор на чешкото правителство с Давид Черни:

"Договорът гласи, че Черни ще върне 1,9 млн. чешки крони (близо 70 хил. евро), които е получил като хонорар. В новото споразумение с Кабинета се съобщава, че и за времето, в което проектът „Ентропа" ще бъде изложен в сградата на Съвета на Европа в Брюксел, Черни няма да получи дори символичната сума от една крона." (News.bg — 21.01.2009 г.)

Принудиха те да ги върнеш, а? Глупаците си взеха поука. Вече те третират като измамник и държат нещата да са изрядни. Но това не е всичко. Парите, които си взел от Кабинета са малка част от онова, което си прибрал от частни фирми. Повече от половин милион останаха в джоба ти. Там е и хонорарът на Елена Джелебова. Смяташ ли да върнеш тези пари или предпочиташ да изплатиш хонорарите на фантомите? Обзалагаме се, че ще направиш второто. Ще нахраниш фантомите, за да ти служат вярно и в бъдеще. Фантомите в главата ти са капризни същества. Турските тоалетни, полските гейове, италианските чикиджии и останалите 24 пошлотии, които си инсталирал в Брюксел, ще ги хранят една-две години до следващия ти удар. Ако и частните фирми са подписали такива договори с теб, ще видят парите си на кукуво лято. Тях поне можеш да разиграваш до края на живота си. Голяма работа си ти. Капо ди тути капи. Гранде мафиозо. Нали знаеш, че в Храма на изкуството има специална зала за такива като теб. Там весело си прекарват: маркиз дьо Сад, Салвадор Дали, Жорж Батай, Ницше... Ще бъдеш в отбрана компания. Да знаеш какъв бал с гъзобръци са си спретнали те в момента. И как са я закъсали за момци. Точно такова сладко парче като теб им трябва сега. Момче, което е обикаляло кенефите, когато е било на почивка в България. Ей, сладур, ти какво си търсил в кенефите, бе? Нямаше ли готини мацки на плажа — българките се славят като едни от най-красивите жени на света? Как може най-яркия спомен на едно момче от държава с такива прелестни създания, да е кенеф. Що за ентропичен вкус имаш? Да не са те прелъстили лошите чичковци, душко? Да не са те опипвали в кенефите? Подръпваха ли ти пишлето? Тези турски кенефи, които сънуваш и пресътворяваш с такава страст, да не са мястото на първите ти любовни трепети? Като казваш, че няколко години си излизал с българка, какво точно имаш предвид, защото и Азис твърди, че е българка?


КАРЛ ЮНГ ЗА ТОЗИ ВИД ПАТОЛОГИЯ

"Когато работим с идеи, ние неизбежно правим една изповед, защото те изнасят на светлина не само най-доброто в нас, но и нашите най-лоши недостатъци и липси... Психологията, която притежаваме днес, е свидетелството на няколко индивида тук и там за това, което са намерили в себе си... Това, което Фройд казва за сексуалността, детското удоволствие и техния конфликт с "принципа на реалността", както и това, което казва за инцеста и други подобни, може да се приеме като най-верен израз на неговата собствена психична структура. Той е дал адекватна форма на това, което е забелязал в себе си."

(Карл Юнг, „Съвременният човек в търсене на душата“)

Честито, Черни! Ти това ли забеляза в себе си? Това ли извади от мрачните дълбини на психичната си структура? Ако беше написал три думи под "Ентропа": ТОВА СЪМ АЗ, щеше да осигуриш спокойствие за всички. Бетина Жотева нямаше да търси чук, за да разбие отходното ти пано, нашите побеснели националисти нямаше да те псуват по форумите, Александър Вондра и останалите глупаци от правителството на Чехия нямаше да те привикват час по час в кабинетите си, за да те ругаят. Ти нямаше да даваш лъжливи интервюта... Чакай, ти защо даваш лъжливи интервюта? Защо се извъртя на 180 градуса и се пльосна по корем пред цензурата? И без бой предаде идеите си? Ами ако трябваше да отговаряш пред инквизицията за това, че си представил католиците като гейове? А? Тогава какво щеше да правиш? Ти сега се насираш... Знаеш ли, Черни, в Безмозъчния тръст имаш много почитатели и последователи, но сред нас има и хора, които смятат, че си се насрал. Многократно. Какъв е този нов договор, който си подписал? Какви пари ще връщаш? Ти луд ли си, бе? 70 000 евро. Веднага да отидеш в най-близката чешка телевизия и да направиш опровержение: Скъпи сънародници, късам втория договор, гаврата е моето призвание, гаврата ме вдъхновява, аз съм творец екстремист. Отказвам да върна парите. Закопах правителството на Чехия, в което повечето министри са ми приятели, защото обичам да го слагам и на приятелите си. Какво ме гледате? Не сте ли виждали първокласен слагач? Телета такива! Я вървете да си удвоите доброволно данъците, че да има повече пари за следващата ми изложба. Името ми да не е Давид Черни, ако след три месеца не отмъкна още 70 сребърника от хазната. Тези идиоти имат къса памет. Скоро ще ги изиграя пак. Не ми дреме ни за Вондра, ни за Тополанек, ни за Сополанек. А за вас най-малко ми дреме. Да живее безчестието...

Разбра ли сега какво трябва да направиш? Ваятелю Черни или Черни ваятелю. Вярно е, наистина, че след безчестието идва безЧЕХстието, но повечето чехи и сега са ти обърнали гръб. Ти даваш мило и драго да им се харесаш — да им се сложиш и после да им го сложиш, а те един по един започнаха да се отдръпват от теб. Още ли не си разбрал защо? Давиде, много слабо познаваш народа си, брате. Сега ще ти кажем защо чехите почнаха да ти бият шута. Според теб хумор и безчестие са едно и също нещо. Нали? Защо ли те питаме, ти го доказа с творчеството и поведението си. „Ентропа“ за теб е хумор, но „Ентропа“ в същия момент е и кражба, защото е сътворена с нечестно взети пари. Значи присвоените с лъжа $ 640 000 също са хумор. Тоест кражбата е хумор. Схващаш ли? В повечето интервюта, които даваш, ти с гордост заявяваш, че чехите са много духовити хора и твоят хумор им харесва. Става дума за твоя безчестен хумор, Давиде. Знаеш ли какво ще се получи, ако всички: англичани, французи, италианци и т.н. повярват на твоите приказки? Когато кажеш „чех“, те ще разбират „безчестен човек“. Или по-точно: човек, който е във възторг от безчестието, развеселява се от безчестието, изпитва естетическа наслада от безчестието... Как мислиш, твоите сънародници горят ли от желание да изглеждат така в очите на другите? Ето, затова почнаха да ти бият шута.

Гледаме, че твоят кораб продължава да се носи по вълните на живота. Обади се, ако останеш без екипаж. В Безмозъчния тръст има идиоти кормчии и гребци, колкото щеш. Ние никога няма да те изоставим. Знаем, че имаш голям потенциал. Убедени сме, че след ужасния удар, който понесе с „Ентропа“, ще намериш сили да се изправиш и отново да развееш знамето на безчестието. Най-добрата терапия за теб в момента е да почнеш да готвиш нов удар. Ти сам казваш, че на Вондра скоро ще му мине и пак ще си бъдете приятели. Дебни го — мине ли му, действай. Метни на гърба му следващата си лъжа — нека я вкара на някое правителствено заседание. Там лъжата знае какво да прави, какви документи да представи, как да изготви договорите и как да накара министрите да ги подпишат. След това остава едно-единствено нещо: да идеш до банката и да дръпнеш хонорарите. И в твоето ателие отново ще настане веселба — ще сбереш приятелите (че обади се и на нас, де, нали видя какво може да прави Бакхус Екстрактус) и манифактурата ще заработи на пълни обороти... Ах, щяхме да забравим: накрая прати лъжата да обиколи редакциите и да инструктира колегите журналисти какво да пишат. Да се надяваме, че ще успееш да си върнеш чара, с който обайваш чехите, и те ще почнат да си връщат доверието или лековерието към теб. Вацлав Клаус не го мисли, той е неспасяем случай. Добре че никой не му се връзва. Лае си там в президентството, министрите поглеждат към него, отегчени, и продължават напред. Какво като написа онова писмо до нашия президент, някой изпълни ли желанията му?

"Чешкото правителство трябва публично да порицае тази злощастна "творба" и да се извини на партньорите ни, начело с българските представители... В никакъв случай не смятам скулптурата за забавна или качествена. Единствената амбиция на автора е да шокира и подвежда."

Правителството порица ли те? Не. Дъвкаха те по кабинетите, ругаха те насаме, но пред народа нито дума. Измиха си ръцете с призрака на цензурата. Така че не го мисли Вацлав Клаус. Колкото и високо да стои, каквато и морална сила да притежава, той няма да успее да те отклони от пътя на безчестието. Защото твоето изкуство е закърмено... (тц, това не е подходящата дума) ЗАФОРМЕНО! (ето я подходящата дума) — твоето изкуство е заформено в безчестие. Честността ще го убие. Честните творци са скучни, а изкуството им е банално. По-добре анално, отколкото банално изкуство. По-добре да рисуваш със задника си, отколкото с разума... Черни, приятелю, някъде из интернет се подмятат две петиции в подкрепа на твоето изкуство. Къде ли са те сега, брате, да вземем да ги подпишем?... Гугъл, помагай... А, ето я първата. Чудесно, почваме да я подписваме: идиот след идиот. Дано това да те вдъхнови за нови безчестни творби. Виждаш ли как се грижим за теб, ВАЯТЕЛЮ. Бъди жив и здрав и спокойно подготвяй следващия си удар. На слука!


ПЕТИЦИЯ ПРОТИВ ЦЕНЗУРИРАНЕТО НА ПРОИЗВЕДЕНИЕТО (ДРИСКАЛОТО) НА ЧЕШКИЯ ХУДОЖНИК ДАВИД ЧЕРНИ

Автор Боряна Росса
Уточненията в скобите са на Евок Севок

Цензурирането на произведението (дрискалото) на чешкия художник Давид Черни от Българската администрация е срамно за нашата страна и за всички нейни граждани. То (става дума за цензурирането, не за дрискалото) утвърждава образа на България като най-назадничавата и некултурна страна, ако не в света, то поне в Европа. Но ние се разграничаваме от държавните чиновници, като заявяваме, че сме против цензурата и против ограничаване на правото на свободно изразяване (под формата на дрис) на дейците на културата, а също и на всеки гражданин, както на страната, така и на света...

Въпреки че художниците не получават подкрепа от държавата, когато участват в биеналета и други големи изложби, а разчитат на финансиране от организаторите или на собствени средства, а участието на тези художници обикновено не е отразено адекватно в пресата (и защо така?) — въпреки всичко това, тези същите художници, а и дейците на изкуството в по-широк смисъл, продължават да работят за изграждане на положителния (дрис) имидж на страната ни. Един аспект на този имидж е прословутото ни чувство за хумор и самоирония (пръц).

С този акт на цензура (спрямо дрискалото), българските управляващи показват, че са способни с един замах да унищожат този (дрис) имидж, и че не могат и не искат да разберат ролята на изкуството в съвременното общество. Неспособността да бъде разграничена ирония (пръц) от реалност (хръц), неспособността да бъде оценено правото на артистично изказване (дрис-с), което цели обединение и преодоляване на комплекси, стереотипи и предразсъдъци, а не обида (виж „изявлението“ на Елена Джелебова), показва за сетен път ниската култура на българските управляващи. По този начин те нанесоха обида на всеки един гражданин на нашата страна (дрис и пръц).

Ние настояваме за незабавна отмяна на искането за сваляне на картата на България (дрискалото) от инсталацията на Давид Черни и ако тя вече е свалена, да бъде върната обратно.


Долу лапите от дрискалото. Не знаете ли, че когато Давид Черни сере, България се самоиронизира. Ах, вие, тъпи политици! Колко пъти трябва да ви се обяснява, че дрискалото е мерило за чувството за хумор на българина. Не габровските шеги, а дрискалото е КРИТЕРИЯТ. Ако се смееш на габровските шеги, но не и на дрискалото, ти нямаш чувство за хумор. Боряна Росса се залива от смях, когато гледа дрискалото, но тъпее, когато слуша габровски шеги. Тя определено има чувство за хумор. Ние идиотите от Безмозъчния тръст — също. Нас само дрискалото ни разсмива. Ето защо подписваме петицията с чувство за изпълнен ироничен дълг. Дрис. Пръц. Готово. Надяваме се, че интелектуалците, които са се подписали преди нас, ще се чувстват удобно в нашата серяща и воняща компания. Дрискалото ни обединява. За пръв път идиоти и интелектуалци серат върху една петиция. Носите ли си рози, приятели? Накичихте ли се отзад след акта на подписването?


ПОЛСКА ПЕТИЦИЯ В ПОДКРЕПА НА ТУРСКИЯ КЛЕЦАРНИК

Кое е особеното на тази втора петиция? Особеното е, че е полска. Давид Черни е представил Полша като шествие на католически свещеници — гейове. Направил го е, за да се изгаври с Полша. Авторите на петицията обаче не са обидени, а поласкани от това. Според тях Полша е представена добре, въпреки че България е представена още по-добре. Те са възхитени от турския клецарник. Те смятат, че това пано много би подхождало на Полша. Полша, изобразена като турски клецарник — каква перла в инсталацията щеше да бъде това. Жалко, че Давид Черни е избрал България да носи короната с лайното. Този човек явно има слабост към България. Само човек, на когото краката му се подкосяват от вълнение при споменаването на името България, може да прояви такава щедрост. Явно пъпът и дупето на Давид Черни са хвърлени в България. Авторите на петицията няма да оставят тази работа така — те предлагат в центъра на Варшава да бъдат построени десет турски тоалетни. Това биха били идеални места за срещи и запознанства, за гъзобръци и сладострастни педерастлъци. Авторите на петицията не разбират какво искат българите. Защо се косят? Нима в България гейовете не ценят обществените кенефи и удобствата, които те предлагат, за вълнуващи социални контакти в тях? Да не би в България гейовете да са малцинство? Май нещо такова се очертава. Но това е ужасно! Това е нецивилизовано. Излиза, че тези диваци още спят с жените си. О, какво варварство! Каква изостаналост! Авторите на полската петиция са възмутени. Те апелират веднага да бъде свален черният плат, който покрива изящната турска тоалетна. Българите трябва да извървят своя път към цивилизацията. Щом не искат да го направят доброволно, ще го направят насила: чрез арт-принуда и други подходящи стимулации.

Вероятно вече се сетихте, че автор на тази петиция са полските гейове с интелектуална ориентация и католическо дупеизповедание.

Тези немирни същества настояват българското правителство да се извини на Давид Черни за това, че е упражнило натиск върху него да свали турския нужник, който, в резултат на нарастващата принуда, той се видял принуден да покрие с черен плат. Време било арт-инсталацията отново да засияе в пълния си блясък. Подписи в подкрепа на искането щели да се събират до 16 февруари, след което петицията щяла да бъде предадена на българското правителство. Ето част от оригиналния текст на петицията, преведен успешно от робота на Гугъл:

Ние не трябва убие същността на "Entropa" с истеричното реакции или лицемерната жестове на националната гордост... Ние апелира към Вас да махне черно платно от "Entropa". Дейвид Černý иронията и известния чешки чувството за хумор може да бъде на вас от голяма помощ.


ОТВОРЕНО ПИСМО НА КЛОУНА KENNY
(Разяснително — оправдателно)

До:
Президенството на р. България,
Министерството на външните работи,
Министерството на Социалната Политика,
Министерството на Културата,
Министерството на Бедствията и Авариите

Уважаеми г-н Президент,
уважаеми г-да Министри,
Ние от театър „А-А-А-А-А“ се чувстваме длъжни да разясним постъпката на гениалния художник Давид Черни, наричан несправедливо арт екстремист (според нас арт — екскрементист). Считаме, че неговата творба се разглежда едностранно и без фантазия. Геният на твореца Давид Черни се дължи на нестандартната му сексуалност – копрофилия. Този термин е твърде непознат по света и у нас. По тази причина никой не забелязва истинските достойнства на инсталацията му „Ентропа“ и по-конкретно изобразяването на България, като клекало.
Копрофилията е вид сексуално извращение, което се изразява във възбуда от изпражнения. Негови разновидности са копрофагия (ядене на фекалии), копропраксия (изпитване на нужда от публична дефекация) и други.
Ние смятаме, че творчеството на Черни е повлияно и от двете горепосочени — копропраксия и копрофагия, което ясно личи от резултата на неговия творчески напън. Преглеждайки накратко неговата творческа история стигаме до извода, че Чехия е вече тясна за неговия творчески размах и творецът има нужда от интернационално признание т.е. Европа, а не след дълго и по цял свят.
В подкрепа на неразбрания гений нашият театър желае да получи 50 000 евро (сумата е равна на хонорара на автора), с които да отпечата тоалетна хартия с ликът на скандалния автор в рамка с формата на Чехия и тази тоалетна хартия да бъде разпространена за безплатно ползване из цяла Европа. Така ще бъде изпълнено съкровеното желание на художника да се докосне до най-интимните части на Европа и да вдиша с пълна сила нашето одобрение. С други думи, използвайки неговото лице и контурите на Чехия ние ще се „надсмеем над себе си“ (цитат от интервю с твореца).

И на края: Копрофили от цяла Европа съединявайте се ... някъде другаде!!!

С уважение театър „А-А-А-А-А“



ИДИОТИТЕ ЗАТВАРЯТ ОТВОРЕНОТО ПИСМО НА КЛОУНА KENNY

ДЕКЛАРАЦИЯ

Ние, идиотите от Безмозъчния тръст (тук звучи химна на България, така че станете прави), решихме да се възползваме от привилегията, която ни е дадена от Великия Психиатър на Вселената, да отваряме и затваряме кръчми, художествени изложби, сексуални оргии, парламентарни сесии, концесии, пирамиди, банки, газопроводи, епохи, петиции и отворени писма. С постановление на Общото събрание на Безмозъчния тръст, затваряме Отвореното писмо на клоуна Kenny. То е написано на неразбираем за нас език и е отвратителен образец на интелектуалщина. Българската нация няма нужда от такива писма. Простият ни народ няма достатъчно ум, за да ги проумее. Мъглявият научен език на Kenny ще затрудни нормалните мисловни процеси у нашите сънародници. Приканваме клоуна - академик да възприеме простонародния език и в бъдеще да се съобразява с възможностите на народа ни.

НАПОМНЯНЕ

Двете петиции в подкрепа на фекалното изкуство остават отворени. Те са написани на достъпни езици. Всички идиоти ги разбират. Полският се възприема с лекота дори от робота на Гугъл. Личи си, че петициите са писани от идиоти за идиоти и роботи. Продължавайте да ги подписвате и разпространявате. Залейте интернет с тях, потопете целия свят във възхитителните художествени лайна на Давид Черни.


Край на първа част







  
Накратко
Издава Безмозъчният тръст в бл. 999, ж.к. „Сердика“, гр. София

В броя
Възхитителното безчестие на Давид Черни
Интервю с очарователния измамник
Карл Юнг за този вид патология
Две петиции в подкрепа на турския клецарник
Отворено писмо на клоуна Kenny


Още сведения

публикувано на неделя, февруари 08 @ 14:07:19 EET изпратено от sevok

Подведено под:
Няма такава рубрика | * | пародии |

2188 прочита

Още в тази връзка
· интервю с красавеца Давид Черни
· Давид Черни коментира този текст пред чешката агенция Tyden.cz
· Нов договор на чешкото правителство с Давид Черни
· ПЕТИЦИЯ ПРОТИВ ЦЕНЗУРИРАНЕТО НА ПРОИЗВЕДЕНИЕТО
· ОТВОРЕНО ПИСМО НА КЛОУНА KENNY
· Евок Севок — главен редактор


Най-четеното в блок Няма такава рубрика:
Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 6 / 2005 г.


Рейтинг
Средна оценка: 5
Гласа: 6


Възможни оценки

Слаб
Среден
Добър
Много добър
Отличен




Инструменти

Версия за печат  Версия за печат

Препраща на друг  Препраща на друг

"Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 1 / 2009 г." | | 1 коментар

Коментари за Евок Севок — главен редактор, Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 1 / 2009 г (Оценка: 0)
от grosnipe (info@grosnipelikani.net) на вторник, февруари 24 @ 18:05:54 EET
(Сведения за читател )
За коментари на Евок Севок — главен редактор, Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 1 / 2009 г. ето този линк.





литература плюс култура е независимо издание на свободно меняща се група единодействащи.
За имена все пак виж редколегията на Кварталника ни.
Публикуваните материали са собственост на съответните автори.
Възпроизвеждането им изисква изричното разрешение на автора.
Струва ни се в добрия тон да се упомене литература плюс култура като източник. Коментарите са на оставилите ги.
© 2000-2012 http://GrosniPelikani.net
Можете да получавате съобщения за новото при нас чрез файловете backend.php или ultramode.txt.
Кодът на това съоръжение е на PHP-Nuke Copyright © 2003. PHP-Nuke се разпространява свободно.
Изработка на страницата: 0.13 Секунди