литература плюс култура
няколко здрави парчета посред happy end-а


Кварталник | Актуален блок | Аргос | П–референции | Препратки | Информация | Каталог | Предлагане

Раздели
· Център
· π-референции
· Актуален блок
· Архив
· Връзки
· Въпроси/Отговори
· Допитвания
· Информация
· Каталог
· Кварталник
· КИД
· Разпределителна
· Челни класации

Жанрове
· Всички категории
· docu
· акростих
· анализи
· драматургия
· есеистика
· изкуствознание
· интервюта
· кинокритика
· културология
· лирическа проза
· литературна история
· литературна критика
· литературознание
· манифести
· обзори
· отзиви
· пародии
· писма
· поезия
· Приказки
· проза
· професорски истории
· публицистика
· пътеписи
· сатири
· статии
· фейлетони
· философия
· фрагменти

Връзки с предимство

  
Евок Севок — главен редактор
Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г.




Високите етажи в митологията

Първият архитект на високите етажи е Хефест. За него знаем следното: когато лягал да спи, слагал главата си в огнището, за да се разпалят идеите му. Никой не посмял да последва примера му и затова идеите на учениците му са много по-сурови. По-късно Хефест заменил огнището с вулкан и започнал да развива ковашките си умения: изковал егидата на Атина, жезъла на Зевс, колесницата на Хелиос, доспехите на Ахил, огърлицата на Хармония... накрая изваял първата смъртна жена Пандора. “Това пък защо?” — учудили се боговете. “А защо пък не!” — отговорил им Хефест. Но с това неговите огнени идеи не се изчерпали — той защитил дисертация на тема “Високите етажи” и започнал да строи небостъргачи на Олимп, които от скромност нарекъл дворци. “Егати шемета!” — подхвърляли останалите богове, докато се излежавали на Олимп. Хефест се привързал страстно към етажите — изкачвал ги до премала и ги украсявал до самозабрава. Неговите етажи са най-богати, най-разгърнати, най-гостоприемни. По-късно там се настанили боговете — излежавали се на балконите и кротко хапвали амброзия. Това било благодатно време — времето на първите етажи. После нещата се променили.



Високите етажи в поезията на Петя Дубарова

РАДОСТ

От тласъка на светли асансьори,
от входове с дискретна светлина
събира свойта делничност деня
и тръгва си по залива нагоре.

Бургас потръпва съботен и влажен.
Нощ меки уморени колене
отпуска над смълчаното пране.
Припада здрач — висок, многоетажен.

И взела смях от съботните гами,
аз бързам да прекрача своя праг
и мойта радост да целуне пак
челото уморено на баща ми.



Високите етажи в Пиза

Повече от 600 години наклонената кула в Пиза е туристическа атракция. Кой архитект не мечтае за такъв успех? Но колко архитекти проектират наклонени сгради? Нито един. Странно наистина, при положение, че имаме такъв вълнуващ пример в Пиза. Ако архитектите бяха по-находчиви, всяка втора сграда в света щеше да бъде наклонена, а студентите в университетите щяха да се обучават по наклонени макети. Да сте видяли някъде учебник по наклонена архитектура? Дори строителите на кулата в Пиза не са си направили труда да ни оставят нещо годно за четене по този въпрос. Ето малкото известни факти: тя започва да се строи през 1173 г. и е завършена през 1350 г. Накланя се (това със сигурност е заложено в проекта), когато е построен третият етаж. Следващите пет етажа се строят много внимателно, за да се запази ъгъла на наклона. В крайна сметка се получава един шедьовър, който над 600 години радва любителите на наклонените сгради. Хората се стичат в Пиза като полудели, за да се откъснат от сивата отвесна архитектура и да задоволят потребността си от лек естетически наклон. За сравнение, нека да видим какво се случи с най-прочутия небостъргач в света: Емпайър стейт билдинг — 381 м. Построен е през 1931 г. и 41 години остава без конкуренция, но вече е на девето място по височина и никой не му обръща внимание — още малко и ще потъне в забрава. А ако беше наклонен! Представяте ли си какво скупчване на тълпи от туристи щеше да има под него — поне още 600 години. Кулата в Пиза е висока 30 метра, а той — 381. Какви невероятни възможности за един, спиращ дъха, гигантски наклон са пропуснати... Сега в Дубай се строи сграда, която щяла да е двойно по-висока от ветерана в Ню Йорк. Там нещата още не са изпуснати — не е късно да се коригират основите и на бетонното чудовище да се придадат десетина градуса наклон (само десетина градуса!), за да заприлича на огнедишащите змейове от приказките. Иначе с тази, забодена в небето, антена, както е по проект, няма да впечатли никого. За сведение, ние, членовете на безмозъчния тръст, вече копаем под нашия блок. Девизът ни е: да направим блока си по-атрактивен. Съветваме ви и вие да започнете да копаете. Време е да килнем блоковете в България, защото след две години влизаме в Евро-съюза и разглезените западни туристи, които от малки се любуват на наклонената кула в Пиза, ще останат излъгани в очакванията си. Как, нищо наклонено ли нямате в България? — ще ни питат те и ще клатят глави — т.е. издишате отвсякъде, а ние ще се червим от срам!



Приз “Работлива домакиня”

При повишен интерес премина конкурсът по начукване на пържолите. В него се състезаваха пет чевръсти домакини. Всички се представиха добре, но на една от тях пържолите й бяха начукани най-добре. Това е г-жа Пандора от 15 етаж. Нейното постижение беше възпято в поема, която няма да публикуваме от съображения за благоприличие. Пожелаваме й приятно прекарване в Гренада, където да повтори постижението си. Втора награда не беше присъдена, защото останалите домакини се сбиха за нея. Това даде повод на някои огорчени съпрузи да твърдят, че конкурсът е опорочен на финала. Това да му е кусура на конкурса! По-важното е да сме живи и здрави, и скоро пак да начукваме пържолите! През това време се упражнявайте в кухните си - издебвайте съпругите си, докато наливат олио в тигана, и бързо им начуквайте пържолите. Така ще ги държите във форма до следващото състезание.








  
Накратко
Издава безмозъчният тръст в бл.999, ж.к. “Сердика”, гр. София

В броя
Високите етажи: в митологията, в поезията на Петя Дубарова и в Пиза.
Със скандал завърши първият ни конкурс.

Още сведения

публикувано на събота, май 07 @ 06:37:32 EEST изпратено от sevok

Подведено под:
Няма такава рубрика | * | пародии |

4963 прочита

Още в тази връзка
· Евок Севок — главен редактор


Най-четеното в блок Няма такава рубрика:
Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 6 / 2005 г.


Рейтинг
Средна оценка: 3.75
Гласа: 16


Възможни оценки

Слаб
Среден
Добър
Много добър
Отличен




Инструменти

Версия за печат  Версия за печат

Препраща на друг  Препраща на друг

"Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г." | | 9 коментара

Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на петък, май 13 @ 13:44:52 EEST
(Сведения за читател )
Уважаеми читателки и читатели, драга lidi,

Това място е предназначено за вашите коментари, но тъй като вие рядко го използвате, ще го превърна във вертикална виртуална притурка към минижурнала. Идеята ми е изданието да заприлича на обърната координатна система /надявам се, че в момента чертая нови тенденции в журналистиката и моля, когато употребявате израза "вертикална журналистика", винаги да ме цитирате/. Вие също си запазвате правото да присъствате в координатната система - не само като коментатори, но и като автори на поетични, белетристични, есеистични, документални и т.н. произведения. Не е необходимо да сте идиоти, за да ни сътрудничите - достатъчно е да сте в идиотско настроение /минорно или мажорно, свирепо или възторжено/. Ако сте в кротко състояние, което lidi нарече "кротостта на идиотията", също сте добре дошли. Абсолютно нормалните ще получат статут на ПРИЯТЕЛИ или НЕПРИЯТЕЛИ на идиотите, в зависимост от личното им отношение към нас.

Бъдете живи и здрави!

Евок Севок





Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на петък, май 13 @ 14:49:39 EEST
(Сведения за читател )
Предполагам, че днес петък 13-то число всички сте били в идиотско настроение. Жалко, един ден, в който можехме да си сътрудничим, е пропуснат. Този шанс няма да се повтори до края на годината. Каква нелепост - само един идиотски ден за цяла година! Използвайте оставащите два часа! Не се пестете!




Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на петък, май 13 @ 15:02:37 EEST
(Сведения за читател )
Впрочем, ако живеете в Америка, НАШИЯТ ДЕН ще продължи още дълго! Толкова се радвам!




Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на събота, май 14 @ 00:48:27 EEST
(Сведения за читател )
Край! НАШИЯТ ДЕН приключи: и в България, и на запад от Португалия. Възторгът бе сдържан, приглушен, почти незабележим. Нищо, аз и моите колеги от безмозъчния тръст, не губим надежда, че диалогът ще потръгне през следващите години. Затова и на снощния си тържествен купон /видяхте ли фойерверките в 00:00 ч.?/ обявихме деня петък 13-то число за ДЕН НА ИДИОТА в целия свят. Честито и се гответе за следващата година!
А сега се връщам към задълженията си на главен редактор. Ще ви представя Изповедта на Пандора, направена във внимателно избран от нея исторически момент, който се пази в тайна. Приятно четене!




Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на събота, май 14 @ 02:22:28 EEST
(Сведения за читател )
МИТОЛОГИЧНА ПРИТУРКА - 1


ИЗПОВЕДТА НА ПАНДОРА

Доскоро си мислех, че притежавам всички дарове. Не съм ги броила, но сигурно са към петдесет. Това число не трябва да ви изненадва. Аз съм създадена, за да прелъстявам, да вземам ума на мъжете, да ги влудявам... Отгоре до долу съм съвършена - това, което не виждате, е също толкова изящно и приказно като това, което виждате... Говоря за душата си... Нали не съм прекалено нескромна? Казвам ви тези неща, за да разберете колко бях изненадана, когато установих, че ми липсва един дар. /Това е невероятно - Хефест ме увери, че притежавам всички дарове./ Направо се вцепених като видях този дар у една обикновена жена, която не блести нито с хубост, нито с маниери, нито с ум... но притежава този дар, който липсва на мен. Как е възможно?... Хефест да направи такъв пропуск!? Че аз без този дар съм нищо - нито един мъж няма да успея да задържа при себе си. Изумлението ми нарастна още повече, когато научих, че всяка втора жена владее в някаква степен този дар. Как е възможно наистина?! Един толкова разпространен дар да липсва на мен - създадената от Бог Хефест?! Идеше ми да се гръмна, идеше ми да отида и да му оскубя брадата... Но не се осмелих. Коя съм аз, та да търся сметка на моя създател. Нали ще ме смачка, преди да съм го подбрала. Укротих гнева си и реших сама да си набавя липсващия дар или поне да го усвоя донякъде. Веднага отидох в един секс-магазин и си купих онова нещо... След това започнах да се упражнявам... Всъщност как го прави онази жена? Захапва ли го?... Зъбите ми, особено тези отгоре, са доста остри. Това не е ли опасно, няма ли да го нараня? Може би трябва да отида на зъболекар и да го помоля да ги изпили малко... Някой може ли да ми каже какво се прави с езика?... Не знам дали ще успея да овладея тази техника чрез самоподготовка. Вече направих доста упражнения, но не напреднах кой знае колко. Най-лошото е, че когато това нещо стигне до гърлото ми, получавам спазми и мощна реакция на отхвърляне. Снощи при третия опит дори малко повърнах. Добре, че беше само по време на тренировка... Иначе как щях да се оправдавам?... Дали да не се откажа?... Вие сте свидетели, че правя всичко възможно, за да развия у себе си този дар, но не успявам. От днес спокойно можете да ме наричате Пандора минус един дар.

Изповедта откри и разпространи Евок Севок




Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на сряда, май 18 @ 14:19:36 EEST
(Сведения за читател )
МИТОЛОГИЧНА ПРИТУРКА - 2

РЕПЛИКА НА ХЕФЕСТ

От изповедта на Пандора излиза, че съм я лишил от един дар. Няма такова нещо. По времето, когато създадох жената, а и дълго след това, гениталната целувка не беше позната. Мога да гарантирам, че Пенелопа не е смукала захарната пръчка на Одисей, нито пък Афродита моята. Иначе Омир щеше да го разтръби наляво и надясно. Такъв дар да остане невъзпят - моля ви се! Одисеята щеше да започва и да завършва с генитални целувки.




Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на събота, май 21 @ 14:48:11 EEST
(Сведения за читател )
МИТОЛОГИЧНА ПРИТУРКА - 3

ДОН ЖУАН ВЗЕМА ДУМАТА

За едно нещо съм съгласен с Пандора и Хефест - че гениталната целувка е дар. От всичко друго мога да се лиша, но не и от една нежна, засмукваща, спираща дъха генитална целувка... О-ох, скъпа!... Точно така!... Извинявайте, докъде бях стигнал... а, да: учудвам се, че на първата жена й липсва този дар. Как тогава се е появил той у втората жена? Да не й е паднал от небето? Дядо Хефест си изми ръцете - гениталната целувка не била позната по онова време. Ами да си се погрижил да стане позната - нали ти си измислял даровете... О-ох, скъпа!... Ужас!... А-а-а-ах... готово! Видя ли, че можеш! Как се казваш?... Моля?! Ама това ти ли си? Браво! Много си упорита!...




Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на неделя, май 22 @ 01:35:24 EEST
(Сведения за читател )
МИТОЛОГИЧНА ПРИТУРКА - 4

ДОН ЖУАН В БЛИЗЪК ПЛАН

Забравих да оставя адреса си: www.jyan.palavoto.ezi4e.com. Знаете за какво става дума!




Re: Минижурнал ВИСОКИТЕ ЕТАЖИ — бр. 3 / 2005 г. (Оценка: 1)
от sevok на понеделник, май 23 @ 01:41:10 EEST
(Сведения за читател )
МИТОЛОГИЧНА ПРИТУРКА - 5


ПРАКТИКУВАНЕТО НА ГЕНИТАЛНИТЕ ЦЕЛУВКИ

Дискурсия

УЧАСТНИЦИ:

АТИНА ПАЛАДА - богиня на мъдростта
ПЕНТЕЗИЛЕЯ - царица на амазонките
ОДИСЕЙ - цар на Итака
ПЕНЕЛОПА - царица на Итака, негова вярна съпруга
ДОН ЖУАН - сладострастник
ПАНДОРА - първата жена
РОБИНЗОН КРУЗО - корабокрушенец
ТЕРЗИТ - хапльо


Ден първи

АТИНА ПАЛАДА: Откривам дискурсията. Моля, участниците да седнат - не е изискано Пенелопа да стои права, а Дон Жуан да лежи. Заемете средно положение.
ДОН ЖУАН: В тази работа няма средно положение!
АТИНА ПАЛАДА: Ще видим! Предлагам да дискуртираме върху неравностойното положение на жените при практикуването на гениталните целувки. Жените повече дават, отколкото получават. Време е това да се обърне.
ДОН ЖУАН: Добре ли чух?
АТИНА ПАЛАДА: Да, повече трябва да целуваш, Дон Жуан.
ДОН ЖУАН: Че аз целувам - дори сайт си направих, за да покажа как целувам.
АТИНА ПАЛАДА: Сайтът ти не е активен, ти също. Кой ще говори пръв? Пентезилея, заповядай.
ТЕРЗИТ: Едно уточнение, моля - щом ще обръщаме нещата, трябва да наречем това тук диспут, вместо дискурсия.
АТИНА ПАЛАДА: Съгласна съм.
ДОН ЖУАН: Протестирам.
АТИНА ПАЛАДА: Добре, засега остава старото наименование. Имаш думата, Пентезилея.
ПЕНТЕЗИЛЕЯ: Благодаря! Не ме учудва нахалството на Дон Жуан - той е жалък сладострастник.
ДОН ЖУАН: Много си мила!
ПЕНТЕЗИЛЕЯ: Учудва ме наивността на Пандора. Тя взема уроци по генитални целувки...
ПАНДОРА: Интересно, от кого пък ги вземам тези уроци!
ПЕНТЕЗИЛЕЯ: От Дон Жуан.
ПАНДОРА: Не е вярно!
ПЕНТЕЗИЛЕЯ: Видях ви! Хефест е постъпил мъдро като те е лишил /нищо, че отрича/ от обидния дар да целуваш мъжете по-ниско от брадичките им, а ти сама им се навираш и се поставяш в неприлично положение.
ДОН ЖУАН: Как именно става това?
ПЕНТЕЗИЛЕЯ: Вече ти беше обяснено - като целува повече, отколкото целуваш ти, сладострастнико!
ДОН ЖУАН: Глупости, по Пандора има повече места за целуване, отколкото по мен.
ПЕНТЕЗИЛЕЯ: И кога си ги целувал за последен път?
ДОН ЖУАН: Целувам ги от сутрин до вечер и от вечер до обед.
ПЕНТЕЗИЛЕЯ: Целуваш ги от дъжд на вятър и от вятър на град.
РОБИНЗОН КРУЗО: Мислех, че целта на дискурсията е да ни сближи. Аз на острова мило и драго давах да срещна жена, а съдбата ми прати мъж, и пак не протестирам.
ПЕНЕЛОПА: И какво стана после?
РОБИНЗОН КРУЗО: Ами какво, оправихме се някак.
ПЕНЕЛОПА: Лесно ли се оправихте?
РОБИНЗОН КРУЗО: Тц, едва успях да накарам Петкан да започне да се целува.
ПАНДОРА: Странно! Излиза, че Хефест ме е лишил от още един дар.
АТИНА ПАЛАДА: Нали не съжаляваш?
ПАНДОРА: Не знам какво да мисля - като не съм опитала...
ПЕНЕЛОПА: Имаш време, пък и желание май не ти липсва - ще опиташ.
ПАНДОРА: Не бе, на мен ми е тъпо, че ми липсват дарове... не за друго.
ТЕРЗИТ: Аз пък се чудя на кое всъщност му викат френска целувка? Тук се очертаха няколко вида целувки...
ОДИСЕЙ: Всичко е френска целувка.
АТИНА ПАЛАДА: Предлагам да приключим дискурсията за днес, много разширихме темата.

Дискурсията записа Евок Севок





литература плюс култура е независимо издание на свободно меняща се група единодействащи.
За имена все пак виж редколегията на Кварталника ни.
Публикуваните материали са собственост на съответните автори.
Възпроизвеждането им изисква изричното разрешение на автора.
Струва ни се в добрия тон да се упомене литература плюс култура като източник. Коментарите са на оставилите ги.
© 2000-2012 http://GrosniPelikani.net
Можете да получавате съобщения за новото при нас чрез файловете backend.php или ultramode.txt.
Кодът на това съоръжение е на PHP-Nuke Copyright © 2003. PHP-Nuke се разпространява свободно.
Изработка на страницата: 0.26 Секунди