литература плюс култура
няколко здрави парчета посред happy end-а


Кварталник | Актуален блок | Аргос | П–референции | Препратки | Информация | Каталог | Предлагане

Раздели
· Център
· π-референции
· Актуален блок
· Архив
· Връзки
· Въпроси/Отговори
· Допитвания
· Информация
· Каталог
· Кварталник
· КИД
· Разпределителна
· Челни класации

Жанрове
· Всички категории
· docu
· акростих
· анализи
· драматургия
· есеистика
· изкуствознание
· интервюта
· кинокритика
· културология
· лирическа проза
· литературна история
· литературна критика
· литературознание
· манифести
· обзори
· отзиви
· пародии
· писма
· поезия
· Приказки
· проза
· професорски истории
· публицистика
· пътеписи
· сатири
· статии
· фейлетони
· философия
· фрагменти

Връзки с предимство

  
Накърнимото
етюди и критики от Владимир Шумелов, Жанет–45, Пловидв 2004







Kорицата на Накърнимото

Съдържание


Разколебаният език — Владимир Шумелов 5
Стени в ушите (Етюди)

Тандемът 11

Писмата 20

Quadrophenia и полифония 27

Макенедоволстващите псевдополитикуващи опозиционери 42

Австралия 46

Профанацията като постмодерен абсурд 50

Коктейлите на Хемингуей 52

Българинът – екзистенциалист 57

Stirring Still или за Бекет на глас 59

Демокрацията мухляса от демагогия 63

Лингвистичният македонизъм 67

Как се пише разказ 72

По-горе билото, майстори! 79

Наръчник на начинаещите рушители на клишета

(Критически страници върху българската литература
от 90-те години на XX век)

Парадоксална диалектика 83
(Генчо Стоев, “Досиетата”)

“Хулигани” в литературата 88
(Димитър Стоянов Нов, “Как да приготвим нещо набързо”)

Господ да го пази селото! 90
(Сава Василев, “На лов без кучета”)

Катадневното като апокалипсис 92
(Георги Борисов, “Пришълец”)
“Бял мъж” като гастрономия или тезиси върху Георги Герчев 95
(Георги Герчев, “Бял мъж”)

Пърформанс на тоталитарния лайф 98
(Виктор Пасков, “Германия — мръсна приказка”)

Наръчник на носталгичните рушители на битието 101
(Александър Бандеров, “Рушенето на часовете”)

Сатисфекшън в тоталитарната тиня 103
(Иван Вълков, “Закьрпеното яйце”)

От 1apsus linguae към 1арsus calami 105
(Иван Станев, “Избитите обитатели. Из тетрадките...”)

Проблясъци на пошлостта в нощта 108
(Мариян Белов, “Проблясъци в нощта”)

Бунтът като такъв 112
(Павлин Ботев, “Вбесен от щастие. Сатанатос”)

Поклонение пред оброчището на поезията 114

(Ивайло Иванов, “Хензел и Гретел”)

Да легнеш на глуха линия 116

(Николай Господинов, “Бързо преминаващи влакове”)

A Few Words About the Novel “A lonely Bird” and its Author 119
(Лъчезар Георгиев, “Самотна птица”)

Сhristo — поетичната колонизация на пространството 122
(Христо Бекриев, “Етюди за Сhristo”)

Извън контекста 125
(Георги Марков, “Портретът на моя двойник”)

“Роден свободен, като роб живях” 128
(Иван Груев, “Разпадане на чудесата”)

“Майната ти, Господи!” 130
(Петър Кралев, “Прахът, който пазим”)

Искейпизъм и текст 133
(Пламен Антов, “Бягството на заека”)

В търсене на Острова 135
(Златомир Златанов, “На острова на копрофилите”)

Между Калчев, Кинг и... 138
(Петър Батев, “Самото Зло”)

Погледи от септичната яма 141
(Йордан Атанасов, “Вода, пясък и дух”)
Между деня и нощта 144
(Снежана Иванова, “Нощта на Брахма”)

Накърнимото 148
(Людмил Станев, “Ненакърнимо”)

Пророкът и неговият апокалипсис 151
(Янислав Янков, “Аз съм Ной”)

“И други истории” — бележки 155
(Георги Господинов, “И други истории”)

“Не стреляй срещу моите лица” 159
(Милена Радева, “Лица”)

Да сънуваш мускули сред нафталина 162
(Радослав Радев, “От калпака до цървулите. Етюди за
българското мъжко облекло и поведение...”)

Поет? Днес? 165
(Васил Давидов, “Връщане в нощта”)

Литературни архиви и персонализъм 168
(Радка Пенчева, “Литературният архив — недоразказана памет”)

След сюблима: 2003 172
(Владимир Сабоурин, “След сюблима”)

Светът — репродукция на постмодерната ситуация

(Критически страници върху преводната литература
в България от 90-те години на XX век )

Отново за абсурда 181
(Даниил Хармс, “Съкращения”)

Кога ще ги стигнем... руснаците 186
(Владимир Набоков, “Лолита”)

Киплинг — познат и непознат 190
(Рьдиард Киплинг, “Избрано”)

Големите мозъци и новият Ноев ковчег 192
(Кърт Вонегьт, “Галапагос”)

Романтичният бунт на гения 195
(Байрон, “Каин”)

Момчето-птица или какво значи да си луд 197
(Уилям Уортън, “Пилето”)
Антиинтелектуализмът на дюпон-литературата 200
(Филип Джиан, “37, 2 градуса сутринта”)Семиотиката — начин на употреба 203

Последният мохикан на семиотиката 206
(Умберто Еко, “Трактат по обща семиотика”)

Една от хипотезите на семиотиката 210
(Умберто Еко, “Семиотика и философия на езика”)

Зад пределите на човешкото мислене 214
(Франц Кафка, “Завръщане у дома”)

Животът — умерено и напевно 217
(Маргьорит Дюрас, “Модерато Кантабиле”)

Еротиката като лудост (и обратното) 220
(Чарлс Буковски, “Factotum”)

Гои — между фашизма, комунизма и... 223
(Бенито Мусолини, “Учението на фашизма”)

Семиотичният демонтаж на езиците 229
(Ролан Барт, “Разделението на езиците”)

Екшън в стил “De fide definita” 232
(Филип Ванденберг, “Петото евангелие”)

Фрагменти от метафизиката на абсурда 234
(Самюъл Бекет, “Как е”)

“Мърфи" — тъга по “музиката” 239
(Самюъл Бекет, “Мърфи”)

Карпентиер и барокова Америка 244
(Алехо Карпентиер, “Есета”)

Другият Капоти 248
(Труман Капоти, “Други гласове, други стаи”)

В лабиринта на авантюрата “нов роман” 251
(Ален Роб-Грийе, “В лабиринта”)

Купонът “Дхарма” 256
(Джек Керуак, “Бродягите на Дхарма”)

Ъруин Шоу – съвършеният 258
(Ъруин Шоу, “Бог беше тук, но си тръгна рано”)

Искейпизмът — между водата и огъня 261
(Мишел Турние, “Елеазар или Изворът и къпината”)

Ужасът на фрагментарното 266
(Елиас Канети, “Тайното сърце на часовника. Записки 1973-1985”)

Сценарий ала Виан 268
(Павол Ранков, “От далечината на времето”)

Накратко за автора 273














© литература плюс култура |*| GrosniPelikani
Всички права запазени.

Публикувано на: : 2004-12-17
(5353 прочита)

[ Назад ]


литература плюс култура е независимо издание на свободно меняща се група единодействащи.
За имена все пак виж редколегията на Кварталника ни.
Публикуваните материали са собственост на съответните автори.
Възпроизвеждането им изисква изричното разрешение на автора.
Струва ни се в добрия тон да се упомене литература плюс култура като източник. Коментарите са на оставилите ги.
© 2000-2012 http://GrosniPelikani.net
Можете да получавате съобщения за новото при нас чрез файловете backend.php или ultramode.txt.
Кодът на това съоръжение е на PHP-Nuke Copyright © 2003. PHP-Nuke се разпространява свободно.
Изработка на страницата: 0.12 Секунди